10 skarpe om mødet mellem virksomheder og kommuner

Hvordan skaber hhv. kommuner og virksomheder en fælles forståelse i et OPI-samarbejde, når virkeligheden for begge parter er forskellige? Håndbogen “10 skarpe om at mødes” skal være med til at skabe øget forståelse – og dermed lette samarbejdet – for begge parter.

25. september 2018

Væksthus Hovedstadsregionen og OPALL har udarbejdet håndbogen ”10 skarpe om at mødes”. Bogen er todelt. Starter man fra den ene ende handler bogen om, hvordan kommuner samarbejder med virksomheder. Vender man bogen om, stiller den skarpt på, hvordan virksomheder samarbejder med kommuner. Hele bogen er krydret med virksomheder og kommuners konkrete erfaringer samt fif og gode råd. Bogen afliver også diverse fordomme om virksomheders samarbejde med kommuner lige fra udvikling, test, tilpasning og til salg af velfærdsteknologier.

Bogen bygger på virksomheder og kommuners konkrete erfaringer med OPI samarbejde, og anvisningerne i bogen er let tilgængelige og bunder i et ønske om bedre og ikke mindste et tættere samarbejde mellem virksomheder og kommuner for at få bedre velfærd i kommunerne og større vækst i virksomheder.

Hvem er målgruppen?

Virksomheder kan i bogen få indsigt i kommunen som kunde og samarbejdspartner. Kommunen som medudvikler af velfærdsteknologi. Kommuner kan i bogen få dybere indsigt i virksomheders ’mindset’ i forhold til både at være leverandør og samarbejdspartner. Bogen er således en guide for både virksomheder og kommuner til at forstå hinandens kultur, love og regler. En indsigt der er afgørende for at virksomheder og kommunerne sammen skaber fremtidens velfærd.

Bogen kan du læse her.

Bogen er udgivet i 2015, men er stadig aktuel i forhold til offentlig-privat innovationssamarbejde.

Bliv medlem af Danish Life Science Cluster